تیر ۰۶، ۱۳۹۴

شهروندان حکومت خداوند در شناخت و درک شریعت




"گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صُحُف انبیا را باطل سازم‌؛ نیامده‌ام تا باطل نمایم‌، بلکه تا تمام کنم‌. زیرا هر آینه به شما می‌گویم تا آسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای از تورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود." متی 5: 17-19
از همان آغاز، عیسی برای همه روشن می‌سازد که نیامده تا «تورات یا صحف انبیا را باطل سازد»،
عیسی مسیح هیچکدام از قوانین الهی را تغییر نداد بلکه بوسیله تشریح ،" مقصود اصلی "این قوانین را روشنتر و تکمیلتر نمود. مثلا عیسی فرمود: اگر کسی به زنی به غیر از همسر خود به چشم شهوت بنگرد،مرتکب گناه زنا شده است .قوانین عهد عتیق شخص را جهت عمل زنا محکوم میکرد ولی عیسی افکار شهوانی را که از قلب سرچشمه می گیرد محکوم مینماید.او دستور فرمود که در گفتار صادق باشیم و راستگو و هر گونه قسم خوردن را چه به نام خداوند و چه به چیزهای دیگر را منع فرمود. اگرهر کلمه از گفتار انسان حقیقت باشد دیگر نیازی به قسم نمیباشد. او به پیروان خود فرمود نه تنها به دوستان خود محبت کنید بلکه به دشمنان خود نیکی و محبت نمایید.و برای آنها دعای خیر نمایید.
عیسی مستی  و هرگونه عمل غیر اخلاقی را منع میکند.او فرمود که فرزندان خدا میباید کامل و پاک باشند زیرا که بدنهای ما معبد و جایگاه خداوند است. ما باید کامل باشیم همانطور که پدر آسمانی ما کامل است.

هدف مسیح ، تعلیم این حقیقت است که شاگردانش باید "متفاوت‌" باشند، متفاوت با مذهبیون ظاهری و متفاوت با خدانشناسان‌. شهروندان حکومت خداوند فقط به ظاهر فرامین خداوند توجه نمیکنند. و را رسیدن به خشنودی خداوند را فقط در انجام شریعت نمیدانند. در آیه‌های ۱۳ تا ۱۶ از باب پنجم متی‌، مسیح می‌فرماید که شاگردانش باید نمک و نور جهان باشند.

۱ نظر:

Unknown گفت...

چه زیبا گفته که بدن هر شخص جایگاه خداونداست ایکاش انسانها قدراین موحبت را بدانند وتزدیک بودن خداوند به خود رادرک کنند وباگناه این جایگاه را ویران نکنند.