دی ۰۹، ۱۳۹۳

شناخت عیسی مسیح



شناخت شخصي عيسي مسيح به عنوان نجات‌دهنده و خداوند بزرگترين امتياز و ماجرايي است كه ما مي‌توانيم تجربه كنيم.
عيسي مسيح برجسته‌ترين و جذاب‌ترين شخصيت تاريخ است. او بيش از هر كس ديگري در ديگران اميد دميده, شفقت را تعليم داده و محبت نموده است.
زماني كه عيسي در اين دنيا زندگي مي‌كرد هر جا كه قدم مي‌گذشت زندگي مردم را دگرگون مي‌ساخت. مردم دسته دسته به دنبال او مي‌رفتند, دستها به طرف او دراز مي‌شد, تا فقط عيسي را ببينند و به تعاليم او گوش بدهند و يا مريضان خود را براي شفا نزد او آورند.
محبوبيت عيسي آنقدر افزايش يافت تا جايي كه بسياري مي‌خواستند او را پادشاه يهود نمايند. يك بار وقتي او وارد اورشليم, پايتخت اسرائيل مي‌شد, گروه كثيري كه در كنار راه ايستاده بودند رختهاي خود و يا شاخه‌هاي نخل را پيش پاي او مي‌گسترانيدند و فرياد‌كنان مي‌گفتند: "هوشيعانا پسر داود, مبارك باد كسي كه به اسم خداوند مي‌آيد! هوشيعانا در اعلي عليين!" و چون وارد اورشليم شد, تمام شهر به آشوب آمده مي‌گفتند:
"اين مرد كيست؟" و آن گروه ديگر گفتند: "اين است عيسي نبي از ناصره جليل." (متي 21 : 9 – 11)
در اين شخص چه بود كه هر جا مي‌رفت باعث چنين جنب و جوشي مي‌شد؟
در طي قرون و اعصار ميليونها نفر شخصيت تاريخي عيساي ناصري را مورد توجه قرار داده‌اند. امروزه مردان و زنان بسياري در اقصاي نقاط جهان به خاطر شخصيت او به هيجان مي‌آيند و دگرگون مي‌شوند.
ميليونها نفر تشنه مسيح هستند
شايد شما از خود سوال مي‌كنيد. "علت اين همه شور و هيجان چيست؟ چرا هنوز زندگي و تعليم او چنين علاقه و جذبه‌اي توليد مي‌كند؟"
در واقع تا كنون كسي كه بتواند او را با عيساي ناصري مقايسه كرد در اين دنيا نزيسته است. <فيليپ اسكاف> (Philip Schaff) مورخ شهير و نويسنده كتاب <تاريخ كليساس مسيح> چنين نوشته است:
<عيساي ناصري بدون پول و اسلحه, بيش از <اسكندر كبير>, <سزار>, و <ناپلئونقلوب ميليونها نفر را فتح كرد. او بدون علم و آموزش ديدن بيش از همه فلاسفه و محققين بر امور انساني و الهي پرتو افكند. او بدون فصاحت كلام, كلمات حيات را اعلام نمود, كلماتي كه نظير آن را كسي قبلا نگفته بود و تاكنون نيز گفته نشده است و چنان تأثيري گذاشت كه هيچ شاعر و سخنراني به پاي او نرسيده است. او بدون نوشتن حتي يك خط, بيش از همه مردان بزرگ دوران قديم و جديد قلم ديگران را به حركت در آورده و براي موعظه‌ها, سخنراني‌ها, بحث و جدل‌ها, كارهاي هنري, جرايد علمي و سرودهاي پرستشس موضوع فراهم كرده است. او كه در آخوري به دنيا آمد و به عنوان يك جنايتكار مصلوب گرديد,
امروزه سرنوشت دنياي متمدن را در كنترل دارد و بر يك امپراطوري روحاني كه يك سوم ساكنان دنيا را در خود جاي مي‌دهد, حكومت مي‌نمايد.
در واقع با جرأت مي‌توانيم عيسي مسيح را به عنوان بزرگترين شخصيت انقلابي تاريخ در نظر بگيريم. تمام چيزهاي مربوط به او از جمله نبوت‌ها يا پيشگويي‌هايي كه در مورد آمدن او شده بود, تولد او, زندگي و تعليم او, معجزات, مرگ و قيام او, نفوذ او بر تاريخ و بر زندگي ميليونها نفر بي‌نظير بوده است.
اين حقايق امروز براي ما چه مفهومي دارد؟ كتاب مقدس به ما مي گويد:
او صورت خداي ناديده است, نخست زاده تمامي آفريدگان. زيرا كه در او همه چيز آفريده شد, آنچه در آسمان و آنچه بر زمين است از چيزهاي ديدني و ناديدني و تختها و سلطنتها و رياسات و قوات, همه به وسيله او و براي او آفريده شده و او قبل از همه است و در وي همه چيز قيام دارد (كولسيان 1 : 15 – 17)
شما نيز جزئي از آفرينش او را تشكيل مي‌دهيد و چون عيسي مسيح شما را آفريده است پس تنها او است كه مي‌تواند پاسخ سوالات اساسي زندگي را به شما بدهد, اين كه من چه كسي هستم؟ از كجا آمده‌ام؟ چرا من وجود دارم؟ و به كجا مي‌روم؟
تجربه كردن مقصود واقعي در زندگي
اگر شما به او تكيه و توكل نموده‌ايد او وارد زندگي شما شده است. اگر شما تمام اختيار زندگي خود را به او تسليم نماييد و از او دعوت كنيد كه خداوند تمام جنبه‌هاي وجود شما باشد, پاسخ اين سوالات را خواهيد يافت و مقصود واقعي زندگي, كه خداوند شما را براي آن آفريده است كشف خواهيد نمود. مسيح به جاي يك زندگي شكست خورده و ناكام, پيروزي و قدرت خود را به شما خواهد داد.
بسياري فكر مي‌كنند كه در انتظار حصول به ابديت و آسمان وعده داده شده, زندگي مسيحي را بايد تحمل كرد, اما اين چيزي نيست كه خداوند براي ما تعيين كرده باشد. او مي‌خواهد كه ما زندگي شاد, پرثمر و هيجان‌انگيزي داشته باشيم. شناخت شخصي از عيسي به عنوان نجات‌دهنده و خداوند بزرگترين موهبت و ماجرايي است كه مي‌توانيم تجربه كنيم.
ما كه از سلطه ظالمانه گناه آزاد شده و از قدرت ظلمت (قدرت و تاريكي حكومت شيطان) رهانيده شده و به ملكوت پسر محبت (محبوب) خود (خدا) منتقل شده‌ايم. (كولسيان 1 : 13 - 14) مقصود واقعي زندگي را يافته‌ايم. در واقع رمز زندگي پر از شادي و يك زندگي پر ثمر در هدفي است كه ما در عيسي پيدا مي‌كنيم. تنها اوست كه مي‌تواند در اين دنياي پر آشوب به شما آرامش و پايداري عطا كند و براي زندگي روزمره, قدرت بي‌پاياني به شما بدهد.



هیچ نظری موجود نیست: