اسفند ۱۳، ۱۳۹۳

تفاوت دیدگاه در انجیل و قرآن (ارزش زن)




نحوه رفتار با زن

درانجیل نوشته
افسسیان باب 5 آیه 28 به همین سان، شوهران باید همسران خود راهمچون بدن خویش محبت کنند. آن که زن خود را محبت می‌کند، خویشتن را محبت می‌نماید.
در قرآن کریم نوشته
سوره نساء (33) مردان را بر زنان تسلط و حق نگهباني است به واسطه آن برتري که خدا براي بعضي بر بعضي مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند، پس زنان شايسته مطيع شوهران و در غيبت آنان حافظ (حقوق آنها) باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را) حفظ فرموده است. و زناني که از نافرماني آنان (در حقوق همسري) بيمناکيد بايد نخست آنان را موعظه کنيد و (اگر مطيع نشدند) از خوابگاه آنان دوري گزينيد و (اگر باز مطيع نشدند) آنان را به زدن تنبيه کنيد، چنانچه اطاعت کردند ديگر راهي بر آنها مجوييد، که همانا خدا بزرگوار و عظيم الشأن است. ( 34)

ارزش زن
درانجیل نوشته
افسسیان باب 5 آیه 25 ای شوهران، زنان خود را محبت کنید، آنگونه که مسیح نیز کلیسا را محبت کرد و جان خویش را فدای آن نمود،26
در قرآن کریم نوشته
سوره بقره( 222 ) زنان شما کشتزار شمايند، پس (براي کشت فرزند صالح) بدانها نزديک شويد هرگاه (مباشرت آنان) خواهيد، و چيزي براي خود پيش فرستيد و خدا ترس باشيد و بدانيد که محققا نزد خدا خواهيد رفت. و (اي رسول) اهل ايمان را بشارت ده. ( 223 )

درباره طلاق زنها :
درانجیل نوشته
متی باب 19 آیه 9 به شما می‌گویم، هر‌که زن خود را به علتی غیر از خیانت در زناشویی طلاق دهد و زنی دیگر اختیار کند، زنا کرده است.» 10
در قرآن کریم نوشته
 سوره بقره ( 235 ) گناهی بر شما نيست اگر طلاق دهيد زناني را که با آنان مباشرت نکرده و مهري مقرّر نداشته‌ايد …

درباره زنا
درانجیل نوشته
متی باب 5 آیات 27 شنیده‌اید که گفته شده، زنا مکن. 28امّا من به شما می‌گویم، هر‌که با شهوت به زنی بنگرد، همان‌دم در دل خود با او زنا کرده است.
در قرآن کریم نوشته

سوره نساء  آیه ( 23 ) و زنان شوهردار (بر شما حرام است،) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده ايد، (زيرا اسارت آنها در حکم طلاق است،) اينها احکامي است که خداوند بر شما مقرر داشته است. اما زنان ديگر غير از اينها (که گفته شد)، براي شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختيار کنيد، در حالي که پاکدامن باشيد و از زنا، خودداري نماييد. و زناني را که متعه [= ازدواج موقت] ميکنيد، واجب است مهر آنها را بپردازيد. و گناهي بر شما نيست در آنچه بعد از تعيين مهر، با يکديگر توافق کردهايد. (بعدا ميتوانيد با توافق، آن را کم يا زياد کنيد. ) خداوند، دانا و حکيم است.  24

۲ نظر:

Unknown گفت...

متاسفانه در جوامع اسلامی این یک واقعیت بزرگ و دور از انکار میباشد که جایگاه برابری در عمل برای زن در نظر گرفته نشده وتقریبا زنان و ارزش انسانی انان وتوانایی انان در عرصه اجتماعی گاه ناچیز و گاه هیچ میباشد.

ناشناس گفت...

از نظر اسلام زن فقط برای رفع نیازهای جنسی مردان مسلمان آفریده شده.