مهر ۲۷، ۱۳۹۴

مرگ ابدى و یا جهنم



معنى مرگ ابدى و یا جهنم چیِست ؟
معنی روحانی جهنم دورى ابدى از خداست و در عذاب و تاریکى ودرد بودن ولی تا ابد . البته در کتاب مقدس جهنم در عهد عتیق به محلی در جنوب شرقی ارشلیم گفته میشد (گهنم = وادي ابن هنوم) در آن زمین پادشاهان گمراه یهود براي خدایانی مثل بعل و ملکوت فرزندان خود را قربانی میکردند. در آن محل زنانی که بچه هایشان کشته میشدند و زنده زنده در آتش قربانی این بت ها میگردیدند ؛ گریه و شیون میکردند و صداي گریه و دندان بر دندان سائیدن این مادران به گوش میرسید. بعد از چندي که قوم توبه کرد و پادشاهان بعدي دستور دادند که این بت ها خراب گردد و بخاطر این کار زشت نیاکان خود آن محل را منفور جامعه و به آشغال دانی تبدیل کردند و زباله اورشلیم در آن محل ریخته میشد و بخاطر این کثافات در آن کرم نیز بود. براي این که این کثافات جرم و باکتري و مرض تولید نکند این آشغال ها را مسوزاندند. و همیشه در آن محل آتش بر پا بود. و آتش آن تمامی نداشت. وقتی مسیح راجع دوري از خدا صحبت میکند که ما در جهنم هستیم و یا به جهنم میرویم به این محل قدیمی رجوع میکند که شنوندگان یهودي و مردم از وقایعی که در محل گهنم و این وادي (جهنم) با خبر بودند و به واژه هاي آتشی که تمام نمیشود ؛ یا کرم آن نمیمیرد ؛ و یا گریه و فشار دندان و یا دندان بر دندان سائیدن که قبلا در این محل بوده آشنائی داشتند.
ارمیأ ٧ آیه ٣٠-٣١
٣٠ اهالی یهودا در برابر چشمان من شرارت ورزیدهاند و بتهاي خود را به خانه من آورده و آنجا را نجس در وادي «ابن هنوم» نیز قربانگاهی به نام«توفت» بنا نمودهاند و در آنجا پسران و دختران ساخته اند. ٣١خود را براي بتها زنده زنده در آتش، قربانی میکنند کار زشت و هولناکی که نهامر فرموده بودم و نه حتی از خاطرم گذشته بود .
مرقس ٩ آیه ٤٣-٤٤
پس هرگاه دستت تو را بلغزاند، آن را ببرزیرا تو را بهتر است که شل داخل حیات شوي، ازاینکه با دو دست وارد جهنم گردي، ٤٤جایی که کرم ایشان نمیرد وآتش، خاموشی نپذیرد در آتشی که خاموشی نپذیرد.
متی٢٥ آیه ٣٠
و آن غلام بی نفع را در ظلمت خارجی اندازید، جایی که گریه و فشار دندان خواهد بود.
همچنین وقتی عیسی مسیح در مورد مرد دولتمند و الیعاذر فقیر و مرگ آنان صحبت کرد گفت
لوقا ١٦ آیه ٢٢-٢٣
باري آن فقیر بمرد و فرشتگان، او را به آغوش ابراهیم بردند و آن دولتمند نیز مرد و او را دفن کردند. ٢٣ پس چشمان خود رادر عالم اموات گشوده، خود رادر عذاب یافت .
مسیح عیسی نیز در باره عذاب ابدي به صورت آیه ذکر شده در لوقا مرگ بدون خدا را توضیح میدهد در عین حال در مکاشفه به یوحنا این تصویر آینده و محل زندانی شدن ابدي شیطان را در دریاچه گوگرد به صورت تشابهی و سمبولیک اعلام میکند .
مکاشفه ٢٠ آیه ١٠-١٥
١٠ابليس كه آنان را فريب مي داد، خود به داخل درياچه آتش و گوگرد، جايي که حيوان و نبي دروغين بودند، افكنده شد. آنها شب و روز و تا ابد عذاب و شكنجه خواهند ديد.
11آنگاه تخت سفيد بزرگي را ديدم كه شخصي بر آن نشسته بود. آسمان و زمين از حضور او گريخت و ديگر اثري از آنها نبود.
12و مردگان را ديدم كه همه از بزرگ و كوچک در مقابل تخت ايستاده بودند و كتابها باز مي شد. در اين وقت كتاب ديگري كه همان دفتر حيات است گشوده شد. مردگان بر طبق آنچه در كتابها نوشته شده بود يعني مطابق کارهاي خود داوري شدند.
13دريا، مردگان خود را تحويل داد و مرگ و دنياي مردگان نيز مردگاني را كه در خود نگاه داشته بودند، پس دادند. آنها از روي کارهايشان داوري شدند.
14آنگاه مرگ و دنياي مردگان به درياچه آتش افكنده شد. (اين درياچه آتش، مرگ دوم است.)

15و هرکس كه نامش در دفتر حيات نوشته نشده بود، به درون آن افكنده شد.

هیچ نظری موجود نیست: