آذر ۰۱، ۱۳۹۳

آفرینش -سقوط- نجات



طبق کتاب پیدایش خداوند آدم را بصورت و موافق و شبیه خود آفرید تا بر تمامی زمین و مخلوقات دیگر حکمرانی کند. انسان نه از لحاظ ظاهر بلکه از لحاظ عاطفه و احساسات و محبت شبیه خدا آفریده شده است.

پیدایش اول 26-27 می خوانیم"و خداوند فرمود: اینک انسان را بسازیم،ایشان مثل ما و شبیه ما باشند و بر ماهیان دریا و پرندگان آسمان و همه حیوانات اهلی و وحشی، بزرگ و کوچک و بر تمام زمین حکومت کنند.پس خدا انسان را شبیه خود آفرید، ایشان را زن و مردآفرید."

خداوند به انسان ارادۀ آزاد و قدرت تصمیم گیری و حکمرانی عطا فرمود.طبق ارادۀ آزادی که خداوند در انسان قرار داده بود خداوند درختی را درباغ عدن قرار داده بود که انسان در خوردن از آن از سوی خدا منع شده بود . خداوند انسان را آزاد آفرید و به وی حق انتخاب داده بود. اما متأسفانه شیطان که سابقاً به دلیل شورش علیه حقیقت از منزلت و مقام خود سقوط کرده بود با فریب انسان و ترغیب وی( حوا) برای خوردن از آن درختی که خدا منع کرده بود سعی کرد علیه مخلوق دست خدا عمل کند. و انسان هم با سرپیچی از قانون خدا در واقع با رای خود از منزلت و مقامی که در حضور خدا داشت سقوط کرد و دچار گناه شد این سقوط باعث یک مرگ روحانی در انسان شد و این مرگ روحانی به معنای عدم توانایی انسان برای برقراری ارتباطی زنده باخداوند شد. زیرا معنی گناه یعنی" دوری" انسان از مشارکت نزدیک با خدا.
 نتیجه این سقوط سردرگمی انسان را در بر داشت. انسانی که تا قبل از گناه می توانست به راحتی با خدا ارتباط برقرار کند و با وی مشارکت داشته باشد. بعد از گناه و سرپیچی انسان از خدا لعنت وارد زندگی انسان شد و چون خدا قدّوس است و انسان گناهکار، امکان ایجاد رابطه وجود نداشت.  
طبق قول خدا انسان بعد از انجام گناه مزد مرگ را دریافت میکند.

رومیان 23:6 "زیرا که‌ مزد گناه‌ موت‌ است‌ ."

احساس تقصير و گناه، موجب ايجاد احساس پوچ بودن و عدم رضايت از زندگي مي‌گردد. انسان فطرتاً براي رسيدن به حقيقت و كسب كمال روحاني، به طور دائم در تلاش است و مي‌كوشد از راه ثواب يا نيكوكاري و اخلاق و معرفت فلسفي، به اين هدف برسد. ولي با وجود همه كوششها، به دليل عدم درك صحيح و پي نبردن به علت اصلي يعني گناه، به نتيجه نرسيده است.

روميان 3 : "23همه گناه كرده‌اند و از جلال خدا، قاصر مي‌باشند"

اما خداوند آنقدر ما را دوست دارد که راه فراری از مجازات گناه که مرگ روحانی و جدایی ابدی از حضور اوست برای ما باز گذاشت. این راه فرار توسط عیسی مسیح برای ما باز میشود. عيسي مسيح تنها راه نجات و رستگاري انسانهاست .

یوحنا 3:16 "زیرا خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را داد تا هر که بر او ایمان اورد هلاک نگردد بلکه حیاتی جاودانی یابد. "

ما بر اثر گناه، به مرگ محكوم شديم. ليكن خدا، فرزند يگانه خود را فرستاد تا به جاي ما جان بدهد. مسيح، مانند پلي، بر روي درّه‌اي كه ما را از خدا جدا مي‌سازد، قرار گرفته است.
نقشه خدا براي بشر اين است كه انسان به حضور خداوند بازگشت نمايد و با او ارتباط معنوي برقرار كند و از لطف الهيی برخوردار گردد و آرامش و حيات جاوداني به دست آورد.
مسيح مي‌فرمايد:
:من  راه و راستی و حیات هستم٬ هیچکس نزد پدر جز به وسیلهٔ من نمی آید. یوحنا ۶:۱۴
: من  نور عالم هستم٬ کسی که مرا متابعت کند در ظلمت سالک نشود. یوحنا ۱۲:۸
: من  نان حیات هستم٬ کسی که نزد من آید هرگز گرسنه نشود. یوحنا ۳۵:۶
: هرکس از آبی که من به او می دهم بنوشد تا ابد تشنه نخواهد شد. یوحنا ۴: ۱۴
او قادر است همه کسانی را که بوسیله او به حضور خدا می آیند کامل و برای همیشه نجات بخشد زیرا او تا به ابد زنده است و برای آنان شفاعت می کند. عبرانیان ۲۵:۷
ولادت بي‌نظير او از مريم باكره، زندگي سرشار از قدوسيّت و قدرت، قرباني شدن بر صليب به خاطر آمرزش گناه بشر، رستاخيز پيروزمندانه از مردگان و صعودش به آسمان، اين واقعيت را ثابت مي‌كند كه او يگانه منجي انسان است
اگر ما مسيح را به عنوان نجات‌دهنده خود بپذيريم در این صورت است که خدا را خواهیم شناخت و محبت الهي را دريافت خواهيم كرد.
برای رسیدن به آن باید ابتدا به گناهان خود  اعتراف نماييم و از آنها توبه كنيم، اعتماد داشته باشيم كه به وسيله ايمان به مسيح، گناهان ما آمرزيده شده است؛ زيرا مسيح در راه ما فدا گرديد. به مسيح تسليم شويم و محبت او را بپذيريم و از او به عنوان خداوند خود، اطاعت نماييم.
آمرزش گناه و برقراري ارتباط معنوي با خدا، فيض و لطف رايگان و عنايتي از جانب خود اوست كه به محض پذيرفتن مسيح، نصيب انسان مي‌گردد
خدا راه رستگاري را مهيا نموده است ولي قبول يا رّد آن، به ميل و اراده آزاد انسان بستگي دارد. 
افسسيان 2: 8 " بنابراین ، در اثر بخشش رایگان و مهربانی خدا وتوسط ایمانتان به مسیح است که نجات یافته اید؛ و این کار شما نیست ، بلکه هدیه خداست ." 
شک نکنید٬ عیسای مسیح برای من و شما قربانی گناه شد تا این مسیر سفر را برای من و شما امن و بی خطر کند تا ما بتوانیم به سلامتی به خانه هایی که او برای ما در جایهای آسمانی بنا کرده است٬ برسیم.

آمین

هیچ نظری موجود نیست: